om jag kunde skulle jag ändra i ditt huvud och laga hjärtat


Det spelar ingen roll var du bor. Cannabis går att få tag på i princip överallt. Det börjar bli mer och mer accepterat bland dagens ungdom eftersom nästan alla endast ser alkoholens skador. Cannabis biverkningar är svårare att upptäcka på kort sikt.


Ungdomar tar droger för att fly undan verkligheten.


Ungdomars verklighet består mycket av föräldrars ord och handlingar.


Nästan alla ungdomar som tagit Cannabis har inte varit aktiva medlemmar i nån förening.


Hasch är det vanligast man börjar med, och därför en inkörsport till de tyngre drogerna.


Det spelar ingen roll vilken musik du lyssnar på. Cannabis kommer till dig även om du lyssnar på en vals. Det är de äldre som lurar i svagare ungdomar droger, även om det kan vara frivilligt så finns de där som "tuffa" förebilder. Och det hela sker oftast på en fest med sina kompisar. Ungdomarna tycker att det är spännande att röka på.


Kort och gott så kan vi utifrån dessa svar påstå att dagens ungdom kanske inte har det så bra i vårt välfärdssamhälle. Varför säger folk hela tiden att dagens ungdomar har det bra när de tar droger för att komma undan sina bekymmer? Sätter föräldrar för stor press på sina barn? Är vårt land så tråkigt, meningslöst och tragiskt så att ungdomar måste ta droger för att ha kul?


Sätter föräldrar, skola och samhället för stor press på ungdomar för att de ska bli något

värdefullt arbetsverktyg för staten? Borde pedagogik bli ett grundämne i skolan så att vi lär oss att behandla våra kommande generationer redan från barnsben?

Måste vi verkligen ta droger för att förbättra relationen i familjen? För det verkar så i alla fall.

För nu mår inte barn och ungdomar bra, nu jublar knarkkungarna för vårt samhälle som är så bra och "problemlöst" enligt politikerna, medans de tjänar miljoner på illegal drogimport till Sverige.


Både barn och vuxna måste ju på nåt sätt lära sig att kommunicera med varandra, även under de hårdaste stunderna. Det är då föräldern ska vara den stabila klippa som alltid ska finnas till hands i nöd och stund för sitt barn. Annars så är sannolikheten bra mycket större att vårdpersonalen på behandlingshemmen får expandera sin verksamhet och anställa mer folk. Och det kostar inte bara staten pengar, utan det kostar även dig och dina närmaste kärlek och närhet från kommande generationer. Kom ihåg det.



Kom ihåg det. Det ger dig färg och illusioner. Det ger dig låtsaskänslor och solnedgångar.
Men du kommer förlora all kärlek.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hey hey hey...smoke weed everyday! Om man flyr problem med gräs är det sorgligt o hemskt för det är något man berusar sig på för att göra stunder härligare o mer avslappnade, varva ner, känna efter lite o ta det lugnt. Sitta o snacka om viktiga saker med sina vänner istället för att vara alldeles för uppe i den konstiga snabba omänskliga värld vi lever i. Allt har en baksida, ikeas möbler görs av träd som skördas i regnskogar. Tobak plockas av stackars sydamerikaner som får nikotikförgiftningar o blir ihjälbitna av ormar. Folk lider hela fuckin tiden, om det är något vi borde använda vår energi mot att hata eller förakta så är det krig. Arméer som kostar mer om året än vad de skulle kosta o ge mat kläder o vatten till alla människor på hela jorden. Vi borde inse vad fan vi gör mot våran natur, vi är skapta av den och nu har vi antagligen förstört den för alltid. Dumma dumma människor! Vi gör till och med! Jorden och det som växer i den illegalt!? whata fu**? Cannabis har används i tusentals år, för positiva effekter. Det handlar om val, synsett, och om hjärntvättning. Att ha fördommar är dumt, att kunna se saker från två håll är viktigt. Jag hatar inte er? Ni som tar på er dyra dyra kläder, som några stackars asiater har sytt ihop för väldigt lite pengar. När ni sminkar er med smink som testats på djur, när ni öppnar flaskan innehållande drogen Alkohol och blir höga på den och släpper lös alla effekter, ni blir glada, euforiska, kittliga inombords ibörjan, börjar snacka en massa (som kokain) sen börjar hjärnan vika av, många personlighetsdrag kommer fram som annars inte visas, folk gör bort sig, och slåss med varandra, skadar sig och andra. Både fysiskt och psykiskt, ni är otrogna, ni dansar djuriska parningsdanser bland blinkande lampor till takt av pepsicoke finansierad R&B. Ni mår illa, snedtrippar varje gång ni häver i er för mkt, för ni lär er aldrig rätt dosering. Sen spyr ni av drogen, ni har överdoserat den än en helg...och vi sitter med en spliff o njuter av naturens äldsta skådespel, en solnedgång, tillsammans med vänner och musik som kommer rakt ur någons hjärta, utan baktankar om att någon hög på alkohol ska gilla de. Förlåt...förlåt, förlåt för att jag skrev detta. Kommer inte kunna ändra på nått ändå, o vill inte heller egentligen, inte förutom att jag vill bli fuckin sedd som den jag är, en människa med fri vilja. Jag är jag! Jag är samma fuckin jag som jag alltid har varit, se!

2007-03-21 @ 23:39:11
Postat av: Anonym

vilket pucko!

2007-03-23 @ 11:36:33
Postat av: Lisa.

Okej. jag bryr mig också om djur, regnskog och allt det andra. Men det hörde inte til lden här diskussionen utan en helt annan. Jag försvarar inte alkohol? Vilket du får det att låta som. om du nu är så själväker så våga stå för ditt namn i min blogg eller som jag sa. bara låt mig vara nu okej.

2007-03-23 @ 20:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback