Vår huvudstad.


Jag var i stockholm och gick i knastrande snö i skärgården.
Jag såg fiskebodar och människor överallt.
Det åktes pulka och promenerades. Hundar, Barn och tusentals små overaller.

Jag vill ha en bäbis. Eller iallafall låna en. Jag vill ha mer liv i mitt liv,

Halmstad är en död stad tänker jag, och ni.

Men vet ni? Förra veckan såg jag en hel skolklass åka skridskor på stora torg, och mitt bland dem en gammal gammal man. Som snörde på sig skridskorna och åkte runt runt runt banan, med händerna på ryggen, hjälm på huvudet och ett leende i ansiktet.

Då blir jag sådär smålycklig.

Sen kanske jag vill bli tandläkare.

Nog om mig.

Jag hoppas du mår bra! För varje hjärta är sin egen huvudstad . Fullt av liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback