avsked.

Väcks. av doft. ljus. ljud. Du.

Min älskling ska åka.

Du viskar hej då. Pussar mig. Fort och med mycket kärlek i.
Jag mumlar något ur sömnen, något om älskling var rädd om dig.

Du går ut och när jag hör dig ropa "Hejdå" från dörren så samlar jag alla
morgonkrafter jag har o ropar tillbaks :NEJ GÅ INTE. KRAMA MIG!

Och du släpper väskan med en duns och springer in igen.
kramar dig och du känns prasslig. Tyget på din vinterjacka
är hårt mot min morgonvarma hud.

Sen går du.

Jag vinkar i fönstret med lampan på min mobil. För det är mörkt, och annars skulle du inte sett mig.
Somnar om.

Och när jag vaknar några timmar senare är det ljust i rummet, och jag undrar först var du är.
sen minns jag, när jag läser smset på min mobil så känner jag i magen, och hjärtat.
Hur otroligt mycket jag saknar dig redan.


"sitter på tåget.
TVÅ MINUTER tills jag lämnar stan.
Lämnar det bästa som finns i hela världen.
EN MINUT.
när jag kommer hem ska jag visa att du varit saknad.
NU."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback