du bara försvann.


Sitter på fik och dricker te. Tänker på hur mysigt det är att bara träffas och prata, om allt och inget.

Jag saknar dig.
Du bara försvann så fort och jag hann inte ens krama dig.
Jag vill krama dig nu.
jättemycket.

Går in på din blogg varje dag och hoppas få se ett livstecken,
bara något litet som.
"..jag mår bra."

eller du behöver inte må bra men jag vill iallafall veta om du inte gör det.
det känns som om jag har tappat bort dig, och du är så lik mig på många sätt.
det blir som att jag tappat lite av mig själv då.

vad gör du?
vem umgås du med?
vad fördriver tiden när du inte jobbar?
du som tänker så mycket på natten,
vem lyssnar?

jag saknar dig.
jag vill sitta i ditt kök ¨på köksbänken bredvid micron och säga saker som får dig att skratta.
nicka när vi pratar allvar och allt det där.

kan du inte höra av dig?
jag vill bara veta att du mår bra,,

Kommer du hem till jul?
Tog du med dig boken jag gav dig?

Kommer du tänka på mig när jag tar studenten?
och på balen vi pratat om så länge,

nu blir det ingen bal. ingen klänning och inget vi klarade det.
inte med dig.

jag hoppas att du mår bra nalle. att du har det bra i oslo och att du kommer hem snart.
för halmstad är ännu mer av plast när du inte är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback