hur mycket är ett liv värt för myndigheterna??

jag är en sån där person som kan sträcka mig till att läsa löpsedlarna på kvällstidningarna, max.
anledningen till det är för det första att jag tycker  de är smaklösa och fulla av saker som man ändå inte bör ta på allvar. Den andra anledningen är att man blir upplyst om så mycket elände att hälften vore nog.

men idag bläddrade jag i aftonbladet, och blev som vanligt bara arg. ren ilska över sverige och vilka störda saker som händer utan att man riktigt vet om det. det skrämmer mig.

till exempel läste jag om en 17 årig flicka som dog för en månad sedan av hjärnhinneinflammation. hon vaknade bara en morgon med feber och huvudvärk, sen tog det ett dygn tills det var över. ett liv. så fort.

nu är en 10 årig flicka smittad och vårdas på sjukhus.

det stod även att ca 60 svenskar insjuknar varje år, och att man i många europeiska länder vaccinerar alla barn mot sjukdomen.

"vad bra, tänkte jag,då finns det ju botemedel."

sedan fortsatte jag läsa....och så här skrev aftonbladets journalist Johan Edgar:

"i flera europeiska länder vaccineras alla barn mot sjukdomen, men inte i sverige. Enligt myndigheterna är fallen för få för att det ska vara ekonomiskt försvarbart"

då undrar jag, (är det bara JAG som undrar!?), hur det inte kan vara tillräckligt!? jag menar, ett liv hade varit tillräckligt! vad är det för mening med att forska fram vaccin som vi sedan inte använder. tänk ändå, det är inte pengar det handlar om. det är 60 unga människors liv. tänk så många det berör!



samtidigt som detta är något vi bara accepterar, tycker är sorgligt. så kommer statssekreteraren Lars Danielsson fortsätta att resa med privata regeringsplan runt halva jordklotet för miljoner kronor av våra skattepengar,  och det värsta av allt är...

han har någon som försvarar honom. det anses alltså  vara mer ekonomiskt försvarbart!?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback