En kväll, tusen tankar, ett minne.

¨minnnet

en kväll som den här. kan man aldrig riktigt greppa.
när man inte vet om man ska skratta eller gråta.
jag gjorde både och,
men sen ringde vännerna på dörren och jag torkade mina tårar och sa,
kom in, vi gör popcorn.

och det gjorde vi. och vi bankade på mina trummor och vi slog bort,
allt det tysta mörka onda.
sen gick nån på upptäcktsfärd i min garderob och någon ville vidare.
så då sjöng de sin sång och fick mig att byta kläder,
att ta på de svarta med klack och le mot lite folk ikväll.

det var bra att ni kom det var bra, för jag behövde någon nu.
och vi stod ute i kylan en stund men det gjorde inte så mycket,
vänskap värmer bättre än alla världens duntäcken ändå.

så tack för kvällen. tack för värmen. tack för skrattet.
tack för mitt minne, en ring .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback