ibland räcker inte vänskap och kärlek till.

Det finns något som gör mycket mycket ondare än att skada sig själv,
och det är att stå bredvid och se på när någon man älskar gör detsamma.
-
På något sätt kan man hantera smärtan när man känner den i sin egen kropp,
förklara beteenden när det är man själv som agerar... jag förstår inte.

jag läser en text och bilder flimrar, hjärtat slår snabbt och i magen snurrar en känsla som gör det svårt att andas, pressar upp tårar. tårar som bara rinner och naglar som gräver sig djupare in i handen. Men det känns inte, jag är inte här-

allt jag kan tänka på är hur mycket smärta jag har orsakat min älskade vän och hur ont det gör i mig när hon nu gör detsamma mot sig själv.
-

jag vill inte se fler ärr nu,
jag vill inte höra om ätstörningar,
jag vill inte för det gör så jävla ont.

kan vi inte bara få växa upp,
kan vi inte bara få leva lite nu innan allt är för sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback