bevare oss för BIMBOFEMINISMEN.

tjejer kan vill och törs- allt numera. Men är det verkligen en feministisk rättighet att vaxa musen och skaka rumpan?

Det handlar om kvinnochauvinister (även kallade flirtfeminister,) - kvinnor som ser det som en feministisk rättighet att vaxa musen och strippa. Kvinnor som inte bara vill ta sig fram på marknadens villkor, utan på deras föreställningar- och förakt - för det förment kvinnliga.
Hon beter sig som om hon revloterar mot kvinnobilden genom att underordna sig den- med den lilla skillnaden att det är ett eget val,-  inget hon tvingats till av samhället. Eller att det, med ett populärt utvikningsargument, bara är "en kul grej".

Vi är alltså kvinnorna som så gärna vill vara en av grabbarna att vi gör det vi tror grabbarna gör - föraktar kvinnor.

Missförstå mig inte, jag har inget emot vare sig skakande rumpor eller bara kvinnobröst. Jag säger inte att det är fel. Det är inte porren, det är inte utviken, det är inte bröstförstoringarna, - det är bara det att nån ljuger. För en sexig stjärt är och förblir en sexig stärt, - inte ett feministiskt ställningstagande. Nånstans på vägen blev vi blåsta .Grundlurade.

  (((hann vi bli så jämlika att vi tröttnade??)))
Ljuger vi så vi tror oss själva?

Är vi bara luftslott byggda av historiens, männens, och våra egna fördomar?
för så här enkelt borde det vara, -är du kvinna är du feminist,
FÖRST lika lön för alla,
SEN, kan jag acceptera att strippstången står färdigoljad och redo
för min jämlika och ohyggligt sexiga kropp.


-elle,nr.5. Jessica Gedin

Kommentarer
Postat av: Malin

det är så jävla rätt, heja jessica!
men samtidigt håller jag med när carolina gynning i ego girl pratar om bimbofeminism, att man som tjej ska kunna klä sig sexigt och vara utmanande och ändå tas på fullt allvar. Fast sedan, en spark från Stephanie Gutmann:
" Jag tvivlar på att gå omkring och säga "girl power" har så mycket att göra med ideologi. [...] "Jag är strippa och feminist och när jag strippar så är det en feministisk handling." Varför inte säga "Jag tycker om att strippa för att det gör män kåta"? Den sortens hyckleri är väldigt irriterande."

Näe herregud, jag har blivit för involverad i detta.
kram lisi, och hoppas du enjoyar min forskning:)

2006-07-02 @ 21:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback