just smile and wave.


efter ännu en dag på jobbet känner jag verkligen att jag vill att de resterande 4 arbetsdagarna ska gå så snabbt och smärtfritt som möjligt.

för när man jobbar på en glassbar. då ska man helst trivas med att stressa i 35 graders värme, ha chokladsås och annat på kläderna och en övervakande chef på en meters håll hela dagen.

Hur löser jag då detta?

Jag säger "nejmen hoppsan sa" när jag spiller chokladsås, med glimten i ögat förstås. Sedan går jag ut på lagret, stoppar huvet i frysen o svär för mig själv. 
När går jag ut igen ler jag när jag tänker på att jag känner mig som en av pingvinerna i filmen madagaskar, som en snöboll i öknen, som en tappad mjukglass i chokladdoppet....

-4 days to go. just smile and wave


Kommentarer
Postat av: Emelaj

här har du en som håller med. hatar mitt jobb över allt annat. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback