stjärnor


varför kan man inte vara sådär bra som man önskar. varför har man ingen kontroll över sig själv när det som mest behövs? varför lovar man så mycket, för att det ska kännas mer sant? varför är det så lätt att tala om för alla andra vad som är riktigt rätt att göra i diverse situationer när man inte har en aning om hur man agerar själv!?

jag har låst mitt hjärta och jag undrar varför. jag skulle så gärna låsa upp men det går inte. jag orkar inte ens leta efter nyckeln än.  Det där låset är som ett gips för hjärtat som inte är riktigt helt än.  låt det ta tid.

jag undrar hur långt man är villig att gå för att känna något? vad som helst. om så bara för en liten stund.
jag undrar men vill inte veta svaret. jag vill inte släcka fler stjärnor i era ögon och inte tända dem på nytt.

och du frågar mig varför tårar behövs? de bara gör det. för att få bort klumpen i magen och den finns där,
för jag har dödat stjärnorna i dina ögon & jag tyckte om att se dem. jag tyckte om att du såg på mig sådär.


jag orkar inte mer. och jag är för liten för att sova ensam i min stoooooooooora säng,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback