på vägen hem.

jag sitter på pakethållaren och skriker ut i halmstad att jag hatar killar. För det gör jag, inte de jag anser vara mina vänner, men resten.

för jag har varit på 18 års fest ikväll och ni är över 20. Ni säger att man aldrig ska gå ensam i staden om natten och jag tänker tyst att det beror på om sällskapet är mer pålitligt än ensamhet och mörker.

jag är inte ute ikväll för att kyssa en kille. jag är här för att dansa och inte bry mig om någonting alls. jag tror jag har glas i foten och nya skavsår men det gör ingenting. luften runt mig är så varm och alla lever tillsammans i ett enda andetag.

så gör dig inte för personlig. kräv inget av mig. jag kan lova dig vad som helst, till och med mig själv, ..till senare. bara du låter mig vara en liten stund till.

för jag har lärt mig att iscensätta livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback