mjukglass

...vaknar och ser ut på en grå himmel. . .ser att det blåser i träden utanför mitt fönster också.. inte precis vad man hade hoppats på nu när skolan drar igång igen. Nu kan man behöva lite ljus på morgonen för att vilja vakna över huvud taget. men men sånt är livet, solen finns iallafall bakom molnen,det vet jag helt säkert.

det var roligt att komma till skolan idag, och det är märkligt hur jag lyckas få fram energi och leenden mitt under en period i livet som är allt annat än perfekt och strålande. eller så är det en bra period, det märker man väl när man fått lite perspektiv på det.

angående vädret så bättrade det  ju sig framåt dagen. Gick in till stan med malin o elle..skönt med sol och trottoarer som fortfarande är sådär vårigt fulla med grus som lades dit för att smälta sista snön. våren gör mig glad och det är så skönt att man har hela världen på sin sida för att orka vidare... det är bara nåra få veckor kvar nu... till mitt sista sommarlov. VÅRT sista sommarlov.  

Malin köpte glass åt oss sen satt vi o babblade girl talk en stund på torget. mycket oviktigt lite viktigt, lite om resan och mycket tankar om vad man vill göra av den här sommaren... pratade om fester man vill ska bli av, folk man vill lära känna och dem man vill hålla fast vid. Jag önskar att människor kunde vara lite mer öppna för förändringar och öppna mot varandra...alla har väl någonting gemensamt .

Vi fixade även sista inbetalningen på resan idag! Det känns såååå skönt att ha det fixat nu ,  Bulgarien here we come.
Det är så många saker som aldrig blir av.. därför känns det extra  skönt att ha nåt att se fram emot, nåt bestämt som går o ta på. En biljett i handen.. . . . . .  ooo vad jag älskar mina vänner.
                                                                              mjukglass


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback